Управљање здравством: Фокусирање на квалитет у здравственом сектору

Преузето са: www.iso.org

Данашњи администратори у здравству су сада на првим линијама захтјевне индустрије која се мијења, гдје је тежња ка изврсности у њези пацијената бескомпромисна. У здравственом сектору суоченом са сталном промјеном регулаторних прописа, растућим трошковима и нагласком на промјени здравља пацијената, потреба за ефикасним управљањем квалитетом унутар здравствених организација никада није била већа.

Пружање квалитетне његе свима помаже у промовисању једнаких могућности за добро здравље, без обзира на наш социјално-економски статус. У овом чланку се разматрају озбиљне препреке и изазови с којима се администратори здравствене заштите свакодневно суочавају те наглашава суштинска улога управљања квалитетом у рјешавању ових питања у циљу обезбјеђивања оптималне здравствене његе.

ISO 7101 је први стандард за систем управљања квалитетом здравствених организација који дефинише захтјеве за систематски приступ одрживим, висококвалитетним здравственим системима.

Шест главних изазова у управљању здравственом заштитом

Здравствени сектор се данас суочава с низом сложених изазова који оптерећују управљање здравственом заштитом и квалитет његе која се пружа пацијентима.

Ево шест главних изазова у пружању квалитетне здравствене његе:

  1. Растући трошкови здравствене заштите: Стално повећање трошкова здравствене заштите представља стални изазов. Балансирање потребе за квалитетном његом с контролом трошкова стална је борба с којом се суочавају администратори здравствене заштите, који морају да пронађу најефикасније могуће начине да искористе расположиве ресурсе да би понудили висококвалитетне услуге. Такав циљ се веома тешко може постићи, поготово јер трошкови третмана и технологије и даље расту.
  2. Усаглашеност с прописима: Одржавање комплексне мреже здравствених прописа на регионалном, националном и локалном нивоу може бити посебно изазовно. Да би се избјегле санкције и обезбиједило поштовање етичких пракси, неопходна је њихова усаглашеност.
  3. Задовољство пацијената: Велико задовољство пацијената је често знак квалитетних здравствених услуга. Задовољни пацијенти су највјероватније добили одговарајуће и ефикасне третмане, који су имали позитивне ефекте на њихово здравствено стање. Осим тога, разлике у приступу здравственим услугама на основу географије, прихода и покривености осигурањем и даље представљају значајан проблем.
  4. Недостатак особља: Здравствени системи се боре да запосле и задрже особље на све конкурентнијем тржишту рада. Питање индивидуалне безбједности је све већа брига здравствених радника, која им је главни приоритет за даљњи наставак рада у овом сектору. Највећи извори професионалног стреса су непредвидљиво понашање пацијената и посјетилаца, и проблеми у вези с менталним здрављем, посебно с посљедицама изгарања на послу.
  5. Усвајање технологије: У здравству, администратори су ти који морају да управљају усвајањем и коришћењем нових здравствених технологија у својој организацији. Како се медицински уређаји и високотехнолошки поступци настављају да развијају, обезбјеђивање интероперабилности, безбједности података и једноставности коришћења представљаће стални изазов. Недавни напредак у вјештачкој интелигенцији помогао је у фундаменталној трансформацији дигиталног здравства. Треба споменути и друга технолошка достигнућа, укључујући ласерску технологију, која се користи у скоро свему, од хирургије ока до израде нове опреме и протетике у стоматологији, те фотонику, која се користи у широком спектру медицинских пракси, укључујући неинвазивне дијагностичке методе, најсавременије снимање и терапије.
  6. Демографске промјене: Припадници генерације „бејби бумера“ све више старе и суочавају се с изазовима старења, што повећава притисак на здравствени сектор. Старији пацијенти имају јединствене потребе за здравственом његом, укључујући палијативну његу и праћење хроничних болести. Здравствене службе морају да улажу у услуге геријатријске његе као и телемедицину да би својим старијим пацијентима обезбиједиле приступ квалитетној њези.

Рјешења за квалитетну здравствену његу

За превазилажење изазова у управљању здравственом заштитом неопходан је проактивни приступ и стратешко планирање. Очекује се да ће стандард ISO 7101 о управљању здравственим организацијама одиграти кључну улогу у дефинисању квалитетних здравствених услуга и система.

Овај референтни стандард помаже организацијама да разумију сву комплексност здравствене заштите, од ограничених ресурса и старења популације до изазова као што су глобалне пандемије. Стандард истиче потребу за благовременом, безбједном његом усмјереном на људе, те наглашава хитност прилагођавања усљед пораста виртуелне здравствене његе и технолошког напретка. Његова флексибилност чини га примјењивим на широк спектар пружалаца здравствених услуга, од малих клиника до великих болница.

Кроз своју посвећеност безбједној и висококвалитетној њези, стандард ISO 7101 доприноси постизању свеобухватних циљева одрживог развоја Уједињених нација (SDG-ова). Помаже да се обезбиједи оптимално коришћење ресурса, побољша приступ здравственој заштити, промовише транспарентност и одговорност у здравственим системима, што су основни принципи на којима се заснивају Циљеви одрживог развоја. Управљање квалитетом у здравственим организацијама суштински је усаглашено с општим циљевима SDG-ова, односно изградњом одрживијег, праведнијег и здравијег глобалног друштва.

Глобална сарадња за здравље

Оваква визија здравља и здравствене заштите је свакако амбициозна, али ипак остварива. Глобална сарадња унутар медицинског сектора биће од кључне важности да би се омогућило колективно мобилисање знања, ресурса и стручности потребних за рјешавање сложених, транснационалних здравствених изазова. Што се тиче тренутних изазова, попут погоршања менталног здравља, недостатка особља, проблема у ланцу снабдијевања, климатских и макроекономских нестабилности, од суштинске је важности да се њима позабавимо из дугорочне перспективе.

У свијету који је све више међусобно повезан, важно је обезбиједити да заинтересоване стране, индустрија, владе и сектори теже остваривању заједничких циљева у вези са здрављем и здравственом заштитом и да заједно раде на томе. Стандард ISO 7101 представља први корак у обезбјеђивању одрживости здравствених услуга за становништво широм свијета.

Планирано је да стандард ISO 7101 буде усвојен у BAS стандардизацију путем Техничког комитета BAS/TC 25, Заштита здравља, до краја првог полугодишта 2024. године.