Upravljanje zdravstvom: Fokusiranje na kvalitetu u zdravstvenom sektoru

 

Preuzeto sa: www.iso.org

Današnji administratori u zdravstvu sada su na prvim linijama zahtjevne industrije koja se mijenja, gdje je težnja k izvrsnosti u njezi pacijenata beskompromisna. U zdravstvenom sektoru suočenom sa stalnom promjenom regulatornih propisa, rastućim troškovima i naglaskom na promjeni zdravlja pacijenata, potreba za učinkovitim upravljanjem kvalitetom unutar zdravstvenih organizacija nikada nije bila veća.

Pružanje kvalitetne njege svima pomaže u promoviranju jednakih mogućnosti za dobro zdravlje, bez obzira na naš socijalno-ekonomski status. U ovom članku se razmatraju ozbiljne prepreke i izazovi s kojima se administratori zdravstvene zaštite svakodnevno suočavaju te naglašava suštinska uloga upravljanja kvalitetom u rješavanju ovih pitanja u cilju osiguravanja optimalne zdravstvene njege.

ISO 7101 prvi je standard za sustav upravljanja kvalitetom zdravstvenih organizacija koji definira zahtjeve za sustavan pristup održivim, visokokvalitetnim zdravstvenim sustavima.

Šest glavnih izazova u upravljanju zdravstvenom zaštitom

Zdravstveni sektor danas se suočava s nizom složenih izazova koji opterećuju upravljanje zdravstvenom zaštitom i kvalitetu njege koja se pruža pacijentima.

Evo šest glavnih izazova u pružanju kvalitetne zdravstvene njege:

  1. Rastući troškovi zdravstvene zaštite: Stalno povećanje troškova zdravstvene zaštite predstavlja stalni izazov. Balansiranje potrebe za kvalitetnom njegom s kontrolom troškova stalna je borba s kojom se suočavaju administratori zdravstvene zaštite, koji moraju pronaći najučinkovitije moguće načine da iskoriste raspoložive resurse kako bi ponudili visokokvalitetne usluge. Takav cilj se veoma teško može postići, naročito jer troškovi tretmana i tehnologije i dalje rastu.
  2. Usuglašenost s propisima: Održavanje kompleksne mreže zdravstvenih propisa na regionalnoj, nacionalnoj i lokalnoj razini može biti posebice izazovno. Kako bi se izbjegle sankcije i osiguralo poštovanje etičkih praksi, neophodna je njihova usuglašenost.
  3. Zadovoljstvo pacijenata: Veliko zadovoljstvo pacijenata često je znak kvalitetnih zdravstvenih usluga. Zadovoljni pacijenti najvjerojatnije su dobili odgovarajuće i učinkovite tretmane, koji su imali pozitivne efekte na njihovo zdravstveno stanje. Osim toga, razlike u pristupu zdravstvenim uslugama na temelju zemljopisa, prihoda i pokrivenosti osiguranjem i dalje predstavljaju značajan problem.
  4. Nedostatak osoblja: Zdravstveni sustavi bore se da zaposle i zadrže osoblje na sve konkurentnijem tržištu rada. Pitanje individualne sigurnosti sve je veća briga zdravstvenih djelatnika, koja im je glavni prioritet za daljnji nastavak rada u ovom sektoru. Najveći izvori profesionalnog stresa su nepredvidljivo ponašanje pacijenata i posjetitelja, i problemi u vezi s mentalnim zdravljem, posebice s posljedicama izgaranja na poslu.
  5. Usvajanje tehnologije: U zdravstvu, administratori su ti koji moraju upravljati usvajanjem i korištenjem novih zdravstvenih tehnologija u svojoj organizaciji. Kako se medicinski uređaji i visokotehnološki postupci nastavljaju razvijati, osiguravanje interoperabilnosti, sigurnosti podataka i jednostavnosti korištenja predstavljat će stalni izazov. Nedavni napredak u vještačkoj inteligenciji pomogao je u fundamentalnoj transformaciji digitalnog zdravstva. Treba spomenuti i druga tehnološka dostignuća, uključujući lasersku tehnologiju, koja se koristi u skoro svemu, od kirurgije oka do izrade nove opreme i protetike u stomatologiji, te fotoniku, koja se koristi u širokom spektru medicinskih praksi, uključujući neinvazivne dijagnostičke metode, najsuvremenije snimanje i terapije.
  6. Demografske promjene: Pripadnici generacije „bejbi bumera“ sve više stare i suočavaju se s izazovima starenja, što povećava pritisak na zdravstveni sektor. Stariji pacijenti imaju jedinstvene potrebe za zdravstvenom njegom, uključujući palijativnu njegu i praćenje kroničnih bolesti. Zdravstvene službe moraju ulagati u usluge gerijatrijske njege kao i telemedicinu kako bi svojim starijim pacijentima osigurale pristup kvalitetnoj njezi.

Rješenja za kvalitetnu zdravstvenu njegu

Za prevazilaženje izazova u upravljanju zdravstvenom zaštitom neophodan je proaktivni pristup i strateško planiranje. Očekuje se da će standard ISO 7101 o upravljanju zdravstvenim organizacijama odigrati ključnu ulogu u definiranju kvalitetnih zdravstvenih usluga i sustava.

Ovaj referentni standard pomaže organizacijama da razumiju svu kompleksnost zdravstvene zaštite, od ograničenih resursa i starenja populacije do izazova kao što su globalne pandemije. Standard ističe potrebu za pravodobnom, sigurnom njegom usmjerenom na ljude, te naglašava žurnost prilagodbe uslijed porasta virtualne zdravstvene njege i tehnološkog napretka. Njegova fleksibilnost čini ga primjenjivim na širok spektar pružatelja zdravstvenih usluga, od malih klinika do velikih bolnica.

Kroz svoju posvećenost sigurnoj i visokokvalitetnoj njezi, standard ISO 7101 doprinosi postizanju sveobuhvatnih ciljeva održiva razvitka Ujedinjenih naroda (SDG-ova). Pomaže osigurati optimalno korištenje resursa, poboljšati pristup zdravstvenoj zaštiti, promovirati transparentnost i odgovornost u zdravstvenim sustavima, što su glavna načela na kojima se temelje Ciljevi održiva razvitka. Upravljanje kvalitetom u zdravstvenim organizacijama suštinski je usuglašeno s općim ciljevima SDG-ova, odnosno izgradnjom održivijeg, pravednijeg i zdravijeg globalnog društva.

Globalna suradnja za zdravlje

Ovakva vizija zdravlja i zdravstvene zaštite svakako je ambiciozna, ali ipak ostvariva. Globalna suradnja unutar medicinskog sektora bit će od ključne važnosti kako bi se omogućilo kolektivno mobiliziranje znanja, resursa i stručnosti potrebnih za rješavanje složenih, transnacionalnih zdravstvenih izazova. Što se tiče trenutačnih izazova, poput pogoršanja mentalnog zdravlja, nedostatka osoblja, problema u lancu opskrbe, klimatskih i makroekonomskih nestabilnosti, od suštinske je važnosti da se njima pozabavimo iz dugoročne perspektive.

U svijetu koji je sve više međusobno povezan, važno je osigurati da zainteresirane strane, industrija, vlade i sektori teže ostvarivanju zajedničkih ciljeva u vezi sa zdravljem i zdravstvenom zaštitom i da zajedno rade na tome. Standard ISO 7101 predstavlja prvi korak u osiguravanju održivosti zdravstvenih usluga za stanovništvo diljem svijeta.

Planirano je da standard ISO 7101 bude usvojen u BAS standardizaciju, putem Tehničkog komiteta BAS/TC 25, Zaštita zdravlјa, do kraja prvog polugodišta 2024. godine.