Техничка спецификација BAS CLC/TS 50238-3:2021 усвојена методом превода
Институт за стандардизацију Босне и Херцеговине, путем Техничког комитета BAS/TC 46, Жељезнице, методом превода усвојио је треће издање техничке спецификације BAS CLC/TS 50238-3:2021, Подручје примјене на жељезници - Компатибилност између жељезничких возила и система за детекцију воза - Дио 3: Компатибилност с бројачима осовина, које је превод енглеске верзије европске техничке спецификације CLC/TS 50238-3:2019, Railway applications - Compatibility between rolling stock and train detection systems - Part 3: Compatibility with axle counters.
Техничка спецификација BAS CLC TS 50238-3:2021 дефинише ограничења сметњи и критеријуме за оцјену електромагнетске компатибилности између жељезничких возила и детектора бројача осовина.
Овај документ дефинише:
- сет ограничења сметњи за магнетна поља која су резултат шинске струје и опреме у возилу;
- критеријуме процјене за верификацију и демонстрирање компатибилности жељезничких возила с ограничењима сметњи за магнетна поља;
- сљедивост захтјева (врста детектора бројача осовина узета у обзир за ограничења).
У релевантном фреквенцијском опсегу детектора бројача осовина, магнетно поље је доминантно и узима се у обзир само ова врста поља. Искуство је показало да су ефекти електричних поља безначајни и да се стога не узимају у обзир.
У сврху доказивања компатибилности између жељезничких возила и детектора бројача осовина, овај документ дефинише границе сметњи и методе процјене како би се провјерила вриједност емисије жељезничког возила. Детектори точка и индуктивне петље нису обухваћени овим документом.
Овај документ даје препоручена појединачна ограничења која треба примијенити како би се остварила компатибилност између РСТ (жељезничко возило-воз) и свих изабраних типова детектора бројача осовина, укључујући све што је дато у националним стандардима.
Попис одабраних типова бројача осовина и њихових граница за компатибилност су дати на основу утврђених критеријума успјешности. Очекује се да ће се код осигурања интероперабилних линија користити типови који задовољавају границе компатибилности објављене у документу TSI CCS интерфејси (ERA / ERTMS / 033.281).
Како би се осигурала одговарајућа оперативна усклађеност, потребно је да жељезничка возила буду у складу с дефинисаним границама; иначе, функција сензора бројача осовина може бити угрожена.
Изворни текст европске техничке спецификације припремила је Радна група CLC/SC 9XA, Системи за комуникацију, сигнализацију и обраду, Техничког комитета CLC/TC 9X, Електричне и електронске апликације за жељезницу, чији је секретаријат под надлежношћу националног тијела за електронску стандардизацију Француске (AFNOR-CEF).