Tehnička specifikacija BAS CLC/TS 50238-3:2021 usvojena metodom prijevoda

 

Institut za standardizaciju Bosne i Hercegovine, putem Tehničkog komiteta BAS/TC 46, Željeznice, metodom prijevoda usvojio je treće izdanje tehničke specifikacije BAS CLC/TS 50238-3:2021, Područje primjene na željeznici - Kompatibilnost između željezničkih vozila i sistema za detekciju voza - Dio 3: Kompatibilnost s brojačima osovina, koje je prijevod engleske verzije evropske tehničke specifikacije CLC/TS 50238-3:2019, Railway applications - Compatibility between rolling stock and train detection systems - Part 3: Compatibility with axle counters.

Tehnička specifikacija BAS CLC TS 50238-3:2021 definiše ograničenja smetnji i kriterije za ocjenu elektromagnetske kompatibilnosti između željezničkih vozila i detektora brojača osovina. 

 

Ovaj dokument definiše:

- set ograničenja smetnji za magnetna polja koja su rezultat šinske struje i opreme u vozilu;

- kriterijume procjene za verifikaciju i demonstriranje kompatibilnosti željezničkih vozila s ograničenjima smetnji za magnetna polja;

- sljedivost zahtjeva (vrsta detektora brojača osovina uzeta u obzir za ograničenja).

 

U relevantnom frekvencijskom opsegu detektora brojača osovina, magnetno polje je dominantno i uzima se u obzir samo ova vrsta polja. Iskustvo je pokazalo da su efekti električnih polja beznačajni i da se stoga ne uzimaju u obzir.

 

U svrhu dokazivanja kompatibilnosti između željezničkih vozila i detektora brojača osovina, ovaj dokument definiše granice smetnji i metode procjene kako bi se provjerila vrijednost emisije željezničkog vozila. Detektori točka i induktivne petlje nisu obuhvaćeni ovim dokumentom.

Ovaj dokument daje preporučena pojedinačna ograničenja koja treba primijeniti kako bi se ostvarila kompatibilnost između RST (željezničko vozilo-voz) i svih izabranih tipova detektora brojača osovina, uključujući sve što je dato u nacionalnim standardima.

Popis odabranih tipova brojača osovina i njihovih granica za kompatibilnost su dati na osnovu utvrđenih kriterija uspješnosti. Očekuje se da će se kod osiguranja interoperabilnih linija koristiti tipovi koji zadovoljavaju granice kompatibilnosti objavljene u dokumentu TSI CCS interfejsi (ERA / ERTMS / 033.281).

 

Kako bi se osigurala odgovarajuća operativna usklađenost, potrebno je da željeznička vozila budu u skladu s definisanim granicama; inače, funkcija senzora brojača osovina može biti ugrožena.

 

Izvorni tekst evropske tehničke specifikacije priprеmila је Radna grupa CLC/SC 9XA, Sistemi za komunikaciju, signalizaciju i obradu, Tehničkog komiteta  CLC/TC 9X, Električne i elektronske aplikacije za željeznicu, čiji je sekretarijat pod nadležnošću nacionalnog tijela za elektronsku standardizaciju Francuske (AFNOR-CEF).