Одржана конференција „Управљање квалитетом – Промјена свијести у јавној управи”

Институт за стандардизацију БиХ је заједно с Канцеларијом координатора за реформу јавне управе, Агенцијом за државну службу БиХ, Агенцијом за државну управу РС, Агенцијом за државну службу ФБиХ, а уз подршку Програма јачања јавних институција који у БиХ имплементира GIZ у име Владе СР Њемачке и Владе Уједињеног Краљевства, учествовао у организацији конференције „Управљање квалитетом – Промјена свијести у јавној управи” која је одржана 28. новембра у Сарајеву.

 

Циљ ове конференције био је упознавање учесника с алатима, моделима и системом управљања квалитетом, те ширење свијести о потреби трансформације јавне управе која је оријентисана према корисницима и грађанима.

 

Руководиоци наведених институција, које су показале значајну опредијељеност према промоцији, јачању институционалних капацитета и имплементацији Заједничког оквира процјене (CAF – Common Assessment Framework) и/или система управљања квалитетом BAS EN 9001:2015, потписали су Изјаву о спремности за унапређење услуга јавне управе и повећање задовољства корисника. Овом изјавом институције потписнице желе дати подршку иницијативи и процесу унапређења јавне управе, те подстаћи и друге институције јавне управе, као и ширу јавност на активно предузимање корака с циљем повећања задовољства корисника пруженим услугама јавне управе.  

 

 

Замјеник директора Института Борислав Краљевић и помоћник директора за оцјену усаглашености Горан Тешановић учествовали су у панел дискусијама и говорили су о имплементацији стандарда BAS EN ISO 9001 у Институту за стандаризацију БиХ, те о користима које организација остварује имплементацијом захтјева наведеног стандарда.

 

Шеф Одјељења за оцјену усаглашености у Институту Миљан Савић учествовао је у вођењу сесије која се односила на то како CAF и BAS EN ISO 9001 могу допринијети управљању задовољством корисника и укупној реформи јавне управе, на којој је закључено да је системе управљања квалитетом потребно увести у што већи број организација/институција јавне управе, да највише руководство треба током читавог процеса имплементације пружати пуну подршку, те да QMS није ствар и обавеза појединца или именоване групе, већ посвећеност свих запослених и дио организационе културе.