Održana konferencija „Upravljanje kvalitetom – Promjena svijesti u javnoj upravi”
Institut za standardizaciju BiH je zajedno s Uredom koordinatora za reformu javne uprave, Agencijom za državnu službu BiH, Agencijom za državnu upravu RS, Agencijom za državnu službu FBiH, a uz potporu Programa jačanja javnih institucija koji u BiH implementira GIZ u ime Vlade SR Njemačke i Vlade Ujedinjenog Kraljevstva, sudjelovao u organizaciji konferencije „Upravljanje kvalitetom – Promjena svijesti u javnoj upravi” koja je održana 28. studenog u Sarajevu.
Cilj ove konferencije bio je upoznavanje sudionika s alatima, modelima i sustavom upravljanja kvalitetom, te širenje svijesti o potrebi transformacije javne uprave koja je orijentirana prema korisnicima i građanima.
Rukovoditelji navedenih institucija, koje su pokazale značajnu opredijeljenost prema promidžbi, jačanju institucionalnih kapaciteta i implementaciji Zajedničkog okvira procjene (CAF – Common Assessment Framework) i/ili sustava upravljanja kvalitetom BAS EN 9001:2015, potpisali su Izjavu o spremnosti za unaprjeđenje usluga javne uprave i povećanje zadovoljstva korisnika. Ovom Izjavom institucije potpisnice žele dati potporu inicijativi i procesu unaprjeđenja javne uprave, te podstaknuti i druge institucije javne uprave, kao i širu javnost na aktivno poduzimanje koraka s ciljem povećanja zadovoljstva korisnika pruženim uslugama javne uprave.
Zamjenik ravnatelja Instituta Borislav Kraljević i pomoćnik ravnatelja za ocjenu sukladnosti Goran Tešanović sudjelovali su u panel diskusijama i govorili su o implementaciji standarda BAS EN ISO 9001 u Institutu za standarizaciju BiH, te o koristima koje organizacija ostvaruje implementacijom zahtjeva navedenog standarda.
Šef Odjela za ocjenu sukladnosti u Institutu Miljan Savić sudjelovao je u vođenju sesije koja se odnosila na to kako CAF i BAS EN ISO 9001 mogu doprinijeti upravljanju zadovoljstvom korisnika i ukupnoj reformi javne uprave, na kojoj je zaključeno da je sustave upravljanja kvalitetom potrebno uvesti u što veći broj organizacija/institucija javne uprave, da najviše rukovodstvo treba tijekom čitavog procesa implementacije pružati punu potporu, te da QMS nije stvar i obveza pojedinca ili imenovane skupine, već posvećenost svih uposlenih i dio organizacijske kulture.