Област стандардиззације | Основни стандарди
|
Teхнички комитет | BAS/TC 3- Управљање квалитетом и обезбјеђење квалитета |
Термин (ЕН) | internal context |
Дефиниција (ЕН) | internal environment in which the organization seeks to achieve its objectives
NOTE Internal context can include:
governance, organizational structure, roles and accountabilities;
policies, objectives, and the strategies that are in place to achieve them;
the capabilities, understood in terms of resources and knowledge (e.g. capital, time, people, processes, systems and technologies);
information systems, information flows and decision-making processes (both formal and informal);
relationships with, and perceptions and values of, internal stakeholders;
the organization's culture;
standards, guidelines and models adopted by the organization; and
form and extent of contractual relationships.
[ISO Guide 73:2009, definition 3.3.1.2]
|
Термин (ФР) | |
Дефиниција (ФР) | |
Термин (ДЕ) | |
Дефиниција (ДЕ) | |
Термин (БС) | |
Дефиниција (БС) | |
Термин (ХР) | |
Дефиниција (ХР) | |
Термин (СР) | interni kontekst |
Дефиниција (СР) | interno okruženje u kojem organizacija teži da postigne svoje ciljeve
NAPOMENA Interni kontekst može uključivati:
vođenje, organizacionu strukturu, uloge i odgovornost;
politike, ciljeve, i strategije koji su na snazi radi njihovog dostizanja;
sposobnosti i razumijevanje u pogledu resursa i znanja (npr. kapital, vrijeme, ljudi, procesi, sistemi i tehnologije);
informacione sisteme, tokove informacija i procese donošenja odluka (i formalnih i neformalnih);
odnose sa internim zainteresovanim stranama i njihovim percepcijama i vrijednostima;
kulturu organizacije;
standarde, smjernice i modele koji su usvojeni u organizaciji, i
oblik i obim ugovornih odnosa.
[ISO Guide 73:2009, definicija 3.3.1.2]
|
Датум | 2016-11-25 |
Стандарди | BAS ISO 31000:2016 |
---|