Oblast standardizacije | Informacijske tehnologije
|
Tehnički komitet | BAS/TC 1- Informaciona tehnologija |
Termin (EN) | objective |
Definicija (EN) | result to be achieved
Note 1 to entry: An objective can be strategic, tactical, or operational.
Note 2 to entry: Objectives can relate to different disciplines (such as finance, health and safety, and environment). They can be, for example, organization-wide or specific to a project, product or process (3.8).
Note 3 to entry: An objective can be expressed in other ways, e.g. as an intended result, as a purpose, as an operational criterion, as an AI objective or by the use of other words with similar meaning (e.g. aim, goal, or target).
Note 4 to entry: In the context of AI management systems (3.4), AI objectives are set by the organization (3.1), consistent with the AI policy (3.5.) to achive specific results. |
Termin (FR) | |
Definicija (FR) | |
Termin (DE) | |
Definicija (DE) | |
Termin (BS) | cilj |
Definicija (BS) | rezultat koji treba dostići
Napomena 1 uz termin: Cilj može biti strateški, taktički ili operativni.
Napomena 2 uz termin: Ciljevi se mogu odnositi na različite discipline (kao što su finansije, zdravlje i zaštita i okoliš). One mogu biti, na primjer, za cijelu organizaciju ili specifične za projekt, proizvod ili proces (3.8).
Napomena 3 uz termin: Ciljevi mogu biti iskazani na druge načine, kao npr. namjeravani rezultat, kao svrha, kao operacijski kriterij, kao AI cilj ili korištenjem drugih riječi sličnog značenja (na primjer smisao funkcionisanja, svrha ili planirani ishod).
Napomena 4 uz termin: U kontekstu AI sistema upravljanja (3.4), AI ciljeve je postavila organizacija (3.1), i uklađeni su s AI politikom (3.5.) da bi se postigli specifični rezultati. |
Termin (HR) | cilj |
Definicija (HR) | |
Termin (SR) | циљ |
Definicija (SR) | |
Nadnevak | 2025-07-28 |
Standardi | BAS ISO/IEC 42001:2025 |
---|