Terminološki rječnik standardizacije

Oblast standardizacijeOsnovni standardi
Tehnički komitetBAS/TC 3- Upravljanje kvalitetom i osiguranje kvaliteta
Termin (EN)complaint
Definicija (EN)expression of dissatisfaction by any person or organization to a laboratory (3.6), relating to the activities or results of that laboratory, where a response is expected [SOURCE: ISO/IEC 17000:2004, 6.5, modified — The words “other than appeal” have been deleted, and the words “a conformity assessment body or accreditation body, relating to the activities of that body” have been replaced by “a laboratory, relating to the activities or results of that laboratory”.]
Termin (FR)
Definicija (FR)
Termin (DE)
Definicija (DE)
Termin (BS)
Definicija (BS)
Termin (HR)
Definicija (HR)
Termin (SR)prigovor
Definicija (SR)iskaz nezadovoljstva bilo koje osobe ili organizacije upućen laboratoriji (3.6), u vezi sa aktivnostima ili rezultatima te laboratorije, na koji se očekuje odgovor [IZVOR: ISO 17000:2004, 6.5 – modifikovano – Riječi „osim žalbe” su izbrisane i riječi „tijela za ocjenjivanje usaglašenosti ili akreditaciono tijelo” zamijenjene su riječima „laboratorija, u vezi sa aktivnostima ili rezultatima te laboratorije”.
Datum2018-05-25
StandardiBAS EN ISO/IEC 17025:2018