Glossary of standardization terms

Standardization fieldBasic standards
Technical committeeBAS/TC 3- Quality management and quality assurance
Term (EN)feedback
Definition (EN)<customer satisfaction> opinions, comments and expressions of interest in a product (3.7.6), a service (3.7.7) or a complaints-handling process (3.4.1) [SOURCE: ISO 10002:2014, 3.6, modified — The term “service” has been included in the definition]
Term (FR)
Definition (FR)
Term (DE)
Definition (DE)
Term (BS)povratna informacija
Definition (BS)<zadovoljstvo kupca> mišljenja, komentari i izražavanje interesovanja za proizvod (3.7.6), uslugu (3.7.7) ili proces (3.4.1) postupanja s prigovorima [IZVOR: ISO 10002:2014, 3.6, modifikovano — Termin „usluga“ uključen u definiciju]
Term (HR)povratna informacija
Definition (HR)<zadovoljstvo kupca> mišljenja, komentari i izražavanje interesiranja za proizvod (3.7.6), uslugu (3.7.7) ili proces (3.4.1) postupanja s prigovorima [IZVOR: ISO 10002:2014, 3.6, izmijenjeno - naziv ,,usluga" uključen u definiciju]
Term (SR)пoврaтнa инфoрмaциja
Definition (SR)<зaдoвoљствo купцa> мишљeњa, кoмeнтaри и изрaжaвaњe интeрeсoвaњa зa прoизвoд (3.7.6), услугу (3.7.7) или прoцeс (3.4.1) пoступaњa с пригoвoримa [ИЗВOР: ISO 10002:2014, 3.6, мoдификoвaнo — Teрмин „услугa“ укључeн у дeфинициjу]
Date2015-12-16
StandardsBAS EN ISO 9000:2015
BAS EN ISO 9000:2017
BAS EN ISO 9000:2017