Definition (EN) | result to be achieved
Note 1 to entry: An objective can be strategic, tactical, or operational.
Note 2 to entry: Objectives can relate to different disciplines (such as financial, health and safety, and environmental goals) and can apply at different levels (such as strategic, organization-wide, project, product, and process (3.12)).
Note 3 to entry: An objective can be expressed in other ways, e.g. as an intended outcome, a purpose, an operational criterion, as a collaborative business relationship objective or by the use of other words with similar meaning (e.g. aim, goal, or target).
Note 4 to entry: In the context of collaborative business relationship management systems (3.4), collaborative business relationship objectives are set initially by the organization (3.1), consistent with the collaborative business relationship policy (3.7), to achieve specific results. Once a partner (3.25) is selected, the collaborative business relationship objectives are incorporated into the joint objectives. |
Definition (HR) | rezultat koji treba postići
Napomena 1: Cilj može biti strateški, taktički ili operativni.
Napomena 2: Ciljevi se mogu odnositi na različite discipline (kao što su financijski, zdravstveni i sigurnosni ciljevi te ciljevi zaštite okoliša) i mogu se primjenjivati na različitim razinama (kao što su strateške, na razini organizacije, projekta, proizvoda i procesa (3.12.)).
Napomena 3: Cilj se može izraziti na druge načine, npr. kao planirani ishod, svrha, operativni kriterij, kao cilj kolaborativnog poslovnog odnosa ili korištenjem drugih riječi sa sličnim značenjem (npr. svrha, namjena ili meta).
Napomena 4: U kontekstu sustava upravljanja kolaborativnim poslovnim odnosom (3.4.), ciljeve kolaborativnog poslovnog odnosa utvrđuje organizacija (3.1.), u skladu s politikom kolaborativnog poslovnog odnosa (3.7.), kako bi se postigli određeni rezultati. Nakon odabira partnera (3.25.), ciljevi kolaborativnog poslovnog odnosa uključeni su u zajedničke ciljeve. |