Kako vodonik može pomoći u dekarbonizaciji avijacije?

Urednički tim IEC-a

Preuzeto sa: www.iec.ch

Više zemalja smatra da je vodonik ostvariva opcija kada se radi o njihovoj strategiji dekarbonizacije. Avioindustrija je u velikoj mjeri odlučna da do 2050. pređe na ekonomiju s niskim emisijama ugljenika.  

Značajan dio planova obuhvata ulaganje u inovativne tehnologije i istraživanje mogućnosti u vezi s električnom energijom i vodonikom.

S obzirom na to da vodonik postaje izvodljivija alternativa gorivu, IECEx će imati važnu ulogu u osiguravanju bezbjedne infrastrukture oko tehnologija na bazi vodonika.

Zašto je vodonik dobra opcija?

Vodonik ima mnogo veći odnos energije po jedinici mase nego što to ima tradicionalno avionsko gorivo. Potencijalno čist vodonik proizveden iz obnovljivih izvora energije bio bi idealna alternativa jer ne bi uključivao nikakve emisije ugljenika. Čak i vodonik koji uključuje emisije ugljenika tokom proizvodnje i skladištenja i dalje bi smanjio emisije tokom sagorijevanja radi proizvodnje energije.

Kako vodonik može pomoći u dekarbonizaciji avioindustrije?

U avioindustriji vodonik može igrati ulogu na dva fronta:

·         Može se koristiti za smanjenje emisija u zraku.

·         Može se ugraditi kao alternativa za dekarbonizaciju aktivnosti na tlu aerodroma.

Airbus, gigant u avioindustriji, smatra da je vodonik važan tehnološki put koji će pomoći da ostvare svoje planove da do 2035. godine plasiraju na tržište komercijalni avion s niskim sadržajem ugljenika.

Prema procjenama Airbusa, vodonik može potencijalno smanjiti emisiju ugljenika u ovom sektoru do 50%. Sabine Klauke, glavni tehnološki direktor kompanije Airbus, kaže: „U saradnji s našim partnerima, prepoznajemo potencijal vodonika da postane dugoročni put dekarbonizacije avioletova, dopunjujući održivo gorivo za avioindustriju, kao podršku našoj tranziciji na neto nultu emisiju do 2050.”

Mnogi se također trude da uvedu tehnologiju letova „spremnih za vodonik“ koji, bilo djelomično ili u potpunosti, za pokretanje leta koriste vodonik.

Da li smo već dobili odobrenje za polijetanje?  

Osim što treba tehnički pripremiti tehnologiju za tržište, pri prelasku na vodonik kao gorivo postoje infrastrukturni izazovi. Iako ima visoku energetsku vrijednost po jedinici mase, on također ima veliku zapreminu, čime se praktično implicira da zahtijeva više prostora za skladištenje. U komercijalnom letu trebalo bi obezbijediti rezervoare za gorivo koji mogu da sadrže vodonik i dovoljno prostora za smještaj dovoljne količine plina za snabdijevanje kratkih letova.

Na različitim aerodromima koji bi služili za letove na vodonik morat će se izgraditi dodatna infrastruktura za snabdijevanje, operacije i bezbjednost. Štaviše, potrebno je pripremiti čitave instalacije, a relativna cijena vodonika kao goriva u poređenju s tradicionalnim gorivima može biti prilično visoka.

IECEx za bezbjedno tržište

Uprkos izazovima, vodonik je i dalje strategija za napredak ka dekarbonizaciji koja puno obećava. Kako istraživanja i tehnološke inovacije napreduju, bit će potrebni standardi, ispitivanja i certifikacije kako bi se uskladili s vladinim politikama i otvorio put za efikasnu komercijalizaciju.

IECEx već decenijama pomaže u olakšavanju infrastrukture kvaliteta za vodonik. IECEx nadgleda usaglašenost s međunarodnim standardima koji se odnose na bezbjednost vodonika, a njegova certifikacija i dalje je dragocjeno sredstvo za olakšavanje trgovine vodonikom na nacionalnom nivou i na međunarodnim tržištima.

U ekonomiji s niskim nivoom ugljenika koju pokreće vodonik, IECEx i globalne organizacije s kojima sarađuje imat će vitalnu ulogu u pažljivom prevazilaženju izazova u vezi s proizvodnjom čistog vodonika u budućnosti.

Cijeli članak možete pročitati u e-tech-u.