9. konferencija kvalitete u BiH
Deveta konferencija kvalitete u Bosni i Hercegovini pod nazivom „Kvaliteta i društvena odgovornost” održana je u Vitezu od 13. do 14. studenog 2014. godine. Organizator konferencije bila je Asocijacija za kvalitetu u BiH u suradnji s Poslovnim novinama.
Konferencija kvalitete dio je projekta „Unapređenje kulture kvalitete u BiH i dodjela Državne nagrade za kvalitetu”. Vijeće ministara BiH zadužilo je Ministarstvo vanjske trgovine i ekonomskih odnosa za potporu realizaciji ovog projekta na kojem su partneri Asocijacija za kvalitetu u BiH i Privredna štampa d.o.o. Sarajevo.
Konferencija je održana u okviru Svjetskog dana kvalitete povodom kojeg Europska organizacija za kvalitetu (EOQ) obilježava Europski tjedan kvalitete, u cilju jačanja svijesti, promoviranja i demonstriranja prednosti i važnosti kvalitete za konkurentnost europskog gospodarstva.
Teme ovogodišnje konferencije bile su: Kvaliteta u obrazovanju, Regulirano područje i direktive novog pristupa, Usklađenost proizvoda i fabrička kontrola proizvodnje; GS znak u drvnoj industriji, Primjena međunarodnih standarda u proizvodnji i prometu hrane, te Kvaliteta u zdravstvu.
Na konferenciji su sudjelovali i gospodin Goran Tešanović, pomoćnik ravnatelja za ocjenu sukladnosti u Institutu za standardizaciju BiH i gospodin Miljan Savić, stručni savjetnik u Institutu. Gospodin Tešanović je održao uvodno predavanje na temu Tehnička regulativa EU – Direktive novog pristupa, a bio je uvodničar i moderator okruglog stola pod nazivom Aktuelnosti u oblasti ocjenjivanja sukladnosti, koji je održan prvog dana konferencije.
Konferencija je bila odlična prilika za susrete i razmjenu iskustava svih aktera u sustavu kvalitete, od ravnatelja i vlasnika poduzeća, menadžera kvalitete, konsultanata, do organizacija i institucija koje na bilo koji način sudjeluju u implementaciji sustava upravljanja kvalitetom.
Ravnatelji velikih poduzeća su na konferenciji imali priliku da provjere zašto je uređen sustav upravljanja kvalitetom ulaznica u društvo uspješnih na regionalnoj i međunarodnoj razini. Vlasnici malih i srednjih poduzeća mogli su iz tuđih iskustava, prezentiranih na konferenciji, saznati kako im kvaliteta usluga i proizvoda može biti ulaznica u društvo uspješnih na domaćem, a posebno na stranom tržištu. Na kraju, svi oni su dobili priliku da uđu u društvo onih koji će se boriti za Državnu nagradu za kvalitetu.