Oblast standardizacije | Temeljni standardi
|
Tehnički komitet | BAS/TC 55- Društvena odgovornost |
Termin (EN) | social responsibility |
Definicija (EN) | responsibility of an organization (2.12) for the impacts (2.9) of its decisions and activities on society and the
environment (2.6), through transparent and ethical behaviour (2.7) that
⎯ contributes to sustainable development (2.23), including health and the welfare of society;
⎯ takes into account the expectations of stakeholders (2.20);
⎯ is in compliance with applicable law and consistent with international norms of behaviour (2.11); and
⎯ is integrated throughout the organization (2.12) and practised in its relationships
NOTE 1 Activities include products, services and processes.
NOTE 2 Relationships refer to an organization's activities within its sphere of influence (2.19). |
Termin (FR) | |
Definicija (FR) | |
Termin (DE) | |
Definicija (DE) | |
Termin (BS) | društvena odgovornost |
Definicija (BS) | odgovornost organizacije (2.12) za utjecaje (2.19) koje njene odluke i aktivnosti imaju na društvo i okoliš (2.6), kroz transparentno i etičko ponašanje (2.7) koje
- doprinosi održivom razvoju (2.23), uključujući i zdravlje i dobrobit društva;
- uzima u obzir očekivanja zainteresiranih strana (2.20);
- u skladu je s pozitivnim zakonima i konzistentno s međunarodnim normama ponašanja (2.11); i
- integrirano je u cjelokupno poslovanje organizacije (2.12) i primjenjuje se u njenim odnosima s drugim subjektima
NAPOMENA 1 Aktivnosti obuhvataju proizvode, usluge i procese.
NAPOMENA 2 Odnosi podrazumijevaju aktivnosti organizacije unutar njene sfere utjecaja (2.19). |
Termin (HR) | |
Definicija (HR) | |
Termin (SR) | |
Definicija (SR) | |
Nadnevak | 2016-01-29 |
Standardi | BAS ISO 26000:2014 |
---|