| Oblast standardizacije | Temeljni standardi
|
| Tehnički komitet | BAS/TC 3- Upravljanje kvalitetom i osiguranje kvalitete |
| Termin (EN) | knowledge creation |
| Definicija (EN) | generation of knowledge previously unavailable to the organization
Note 1 to entry: Knowledge can be created within or outside the organization or co-created between organizations.
Note 2 to entry: Knowledge can be created in many ways, including, but not limited to, research, innovation processes, discussion, practice and individual or group reflection. |
| Termin (FR) | |
| Definicija (FR) | |
| Termin (DE) | |
| Definicija (DE) | |
| Termin (BS) | |
| Definicija (BS) | |
| Termin (HR) | |
| Definicija (HR) | |
| Termin (SR) | stvaranje znanja |
| Definicija (SR) | generisanje znanja koje ranije nije bilo dostupno organizaciji
Napomena 1 uz termin: Znanje se može stvarati unutar ili van organizacije ili proizilazi iz procesa stvaranja između organizacija.
Napomena 2 uz termin: Znanje se može stvoriti na mnogo načina, uključujući, ali ne ograničavajući se na istraživanje, inovacione procese, diskusiju, praksu i individualnu ili grupnu refleksiju. |
| Nadnevak | 2023-09-18 |
| Standardi | BAS ISO 30401:2023 |
|---|