| Oblast standardizacije | Temeljni standardi
|
| Tehnički komitet | BAS/TC 3- Upravljanje kvalitetom i osiguranje kvalitete |
| Termin (EN) | outsource, verb |
| Definicija (EN) | make an arrangement where an external organization (3.1) performs part of an organization’s function or process (3.25)
Note 1 to entry: An external organization is outside the scope of the management system (3.10), although the outsourced function or process is within the scope.
Note 2 to entry: This constitutes one of the common terms and core definitions for ISO management system standards given in Annex SL of the Consolidated ISO Supplement to the ISO/IEC Directives, Part 1.
|
| Termin (FR) | |
| Definicija (FR) | |
| Termin (DE) | |
| Definicija (DE) | |
| Termin (BS) | |
| Definicija (BS) | |
| Termin (HR) | |
| Definicija (HR) | |
| Termin (SR) | „autsors“ (obezbijediti iz autsorsa) |
| Definicija (SR) | napraviti aranžman na osnovu koga eksterna organizacija (3.1) obavlja dio funkcije ili procesa (3.25) organizacije
NAPOMENA 1 uz termin: Eksterna organizacija je izvan područja primjene sistema upravljanja (3.10), iako su funkcija ili proces obezbijeđeni iz autsorsa u okviru njih.
NAPOMENA 2 uz termin: Ovaj termin predstavlja jedan od zajedničkih termina i ključnih definicija za ISO standarde za sisteme upravljanja koji su dati u Dodatku SL konsolidovanog ISO dodatka za ISO/IEC direktive, dio 1.
|
| Nadnevak | 2019-06-07 |
| Standardi | BAS ISO 45001:2019 |
|---|