Standardi za usluge

Danas usluge čine 70% bruto društvenog proizvoda Europske unije. Evidencije pokazuju da će se tržišni udio i zaposlenost generirani uslugama nastaviti povećavati, jer pojava kolaborativne ekonomije i novih poslovnih modela pružaju daljnje mogućnosti rasta usluga i proizvodnih poduzeća u EU.

 

Strateški savjetodavni odbor za usluge Europskog komiteta za standardizaciju (CEN/SAGS) razvio je Strateški plan za standardizaciju u oblasti usluga kao potporu CEN-CENELEC Ambitions 2020  i u cilju prepoznavanja neiskorištenog potencijala za ekonomski rast tržišta usluga u Europi. Ovim planom SAGS sebi postavlja ambiciozan cilj da se dodatno angažira sa zainteresiranim stranama iz industrije i udrugama kako bi bolje razumjeli koristi od europske standardizacije.

 

Standardi – bili oni nacionalni (državni), europski ili međunarodni ‒  imaju ulogu u integraciji i performansama tržišta usluga.

 

Uporaba standarda koji se odnose na usluge može pomoći kompanijama i organizacijama u sljedećem:

  • upravljanju usklađivanjem s nacionalnim i EU propisima,
  • povećavanju performansi,
  • nošenju s trendovima koji utječu na tržište usluga: digitalizacija, integracija usluga prerađivačke industrije, globalizacija i novo ponašanje kupaca,
  • izgradnji većeg povjerenja potrošača,
  • pružanju digitalne usluge...

 

I konačno, standardi također mogu povećati učinkovitost procesa javnih i privatnih nabava.