Oblast standardizacije | Zdravlje, okolica i medicinska oprema
|
Tehnički komitet | BAS/TC 25- Zdravstvena skrb |
Termin (EN) | complaint |
Definicija (EN) | expression of dissatisfaction by any person or organization to a laboratory (3.20), relating to the activities or results of that laboratory, where a response is expected
[SOURCE: ISO/IEC 17000:2020, 8.7, modified — The words “other than appeal” have been deleted, and the words “a conformity assessment body or accreditation body, relating to the activities of that body” have been replaced by “a laboratory, relating to the activities or results of that laboratory”.] |
Termin (FR) | |
Definicija (FR) | |
Termin (DE) | |
Definicija (DE) | |
Termin (BS) | prigovor |
Definicija (BS) | izražavanje nezadovoljstva od bilo koje osobe ili organizacije laboratoriju (3.20), u vezi s aktivnostima i rezultatima tog laboratorija, gdje se očekuje odgovor
[IZVOR: ISO/IEC 17000:2020, 8.7, modificirana — Riječi “različito od žalbe” su izbrisane, a riječi “tijelo za ocjenu usklađenosti ili akreditaciono tijelo, u vezi s aktivnostima tog tijela” su zamijenjene riječima “laboratoriju, u vezi s aktivnostima i rezultatima tog laboratorija”.] |
Termin (HR) | |
Definicija (HR) | |
Termin (SR) | |
Definicija (SR) | |
Nadnevak | 2025-01-08 |
Standardi | BAS EN ISO 15189:2025 |
---|