Definicija (EN) | result to be achieved
Note 1 to entry: An objective can be strategic, tactical or operational.
Note 2 to entry: Objectives can relate to different disciplines (such as financial, sales and marketing, procurement, health and safety, and environmental goals) and can apply at different levels (such as strategic, organization-wide, project, product and process (3.15)).
Note 3 to entry: An objective can be expressed in other ways, e.g. as an intended outcome, a purpose, an operational criterion, as an anti-bribery objective, or by the use of other words with similar meaning (e.g. aim, goal, or target).
Note 4 to entry: In the context of anti-bribery management systems (3.5), anti-bribery objectives are set by the organization (3.2), consistent with the anti-bribery policy (3.10), to achieve specific results. |
Definicija (SR) | rezultat koji se treba postići
Napomena 1 uz termin: Jedan cilj može biti strateški, taktički ili operativni.
Napomena 2 uz termin: Ciljevi mogu biti vezani za različite discipline (kao što su finansije, prodaja i marketing, nabavke, zdravlje i zaštita i ekološki ciljevi) i mogu se primijeniti na različitim nivoima (kao što su strateški, na nivou cijele organizacije, projektni, proizvodni i procesni (3.15)).
Napomena 3 uz termin: Cilj može biti izražen i na druge načine, npr. kao namjeravani rezultat, svrha, radni kriterijum, cilj sprečavanja podmićivanja ili korišćenjem drugih izraza sa sličnim značenjem (npr. namjera, svrha, meta).
Napomena 4 uz termin: U kontekstu sistema upravljanja za sprečavanje podmićivanja (3.5), ciljeve sprečavanja podmićivanja postavlja organizacija (3.2) u skladu s politikom sprečavanja podmićivanja (3.10), da bi se postigli specifični rezultati. |