Terminološki rječnik standardizacije

Oblast standardizacijeOsnovni standardi
Tehnički komitetBAS/TC 3- Upravljanje kvalitetom i osiguranje kvaliteta
Termin (EN)requirement
Definicija (EN)need or expectation that is stated, generally implied or obligatory Note 1 to entry: “Generally implied” means that it is custom or common practice for the organization (3.2.1) and interested parties (3.2.3) that the need or expectation under consideration is implied. Note 2 to entry: A specified requirement is one that is stated, for example in documented information (3.8.6). Note 3 to entry: A qualifier can be used to denote a specific type of requirement, e.g. product (3.7.6) requirement, quality management (3.3.4) requirement, customer (3.2.4) requirement, quality requirement (3.6.5). Note 4 to entry: Requirements can be generated by different interested parties or by the organization itself. Note 5 to entry: It can be necessary for achieving high customer satisfaction (3.9.2) to fulfil an expectation of a customer even if it is neither stated nor generally implied or obligatory.
Termin (FR)
Definicija (FR)
Termin (DE)
Definicija (DE)
Termin (BS)zahtjev
Definicija (BS)potreba ili očekivanje koji su iskazani, opće podrazumijevani ili obavezujući NAPOMENA 1 u vezi s ovom tačkom: „Opće podrazumijevani“ znači da je uobičajena ili zajednička praksa organizacije (3.2.1) i zainteresiranih strana (3.2.3) da su potreba ili očekivanje koji se razmatraju podrazumijevani. NAPOMENA 2 u vezi s ovom tačkom: Specifičan zahtjev je neki zahtjev iskazan, na primjer, u dokumentiranoj informaciji (3.8.6). NAPOMENA 3 u vezi s ovom tačkom: Kvalifikacija se može koristiti za označavanje specifičnog tipa zahtjeva, npr. zahtjev za proizvod (3.7.6), zahtjev za upravljanje kvalitetom (3.3.4), zahtjev kupca (3.2.4), zahtjev za kvalitet (3.6.5). NAPOMENA 4 u vezi s ovom tačkom: Zahtjeve mogu iskazati različite zainteresirane strane ili sama organizacija. NAPOMENA 5 u vezi s ovom tačkom: Može biti neophodno da se za postizanje visokog zadovoljstva kupca (3.9.2) ispuni očekivanje kupca, čak i ako ono nije ni iskazano, ni opće podrazumijevano, niti obavezno. NAPOMENA 6 u vezi s ovom tačkom: Ovaj termin predstavlja jedan od zajedničkih termina i ključnih definicija za ISO standarde za sisteme upravljanja koji su dati u Dodatku SL konsolidovanog ISO dodatka za ISO/IEC direktive, Dio 1. Originalna definicija je modifikovana dodavanjem napomena 3 do 5.
Termin (HR)zahtjev
Definicija (HR)potreba ili očekivanje koji su iskazani, opće podrazumijevani ili obavezujući NAPOMENA u vezi s tom točkom: ,,opće podrazumijevani " znači da je uobičajena ili zajednička praksa organizacije (3.2.1) i zainteresiranih strana (3.2.3) da su potreba ili očekivanje koji se razmatraju podrazumijevani. NAPOMENA 2 u vezi s tom točkom: Specificiran zahtjev je neki zahtjev koji je iskazan, na primjer, u dokumentiranoj informaciji (3.8.6). NAPOMENA 3 u vezi s tom točkom: Kvalifikator se može koristiti za označavanje specifičnog tipa zahtjeva, npr. zahtjev za proizvod (3.7.6), zahtjev za upravljanje kvalitetom (3.3.4), zahtjev kupca (3.2.4), zahtjev za kvalitetu (3.6.5). NAPOMENA 4 u vezi s tom točkom: Zahtjeve mogu iskazati različite zainteresirane strane ili sama organizacija. NAPOMENA 5 u vezi s tom točkom: Maže biti neophodno da se za postizanje visokoga zadovoljstva kupca (3.9.2) ispuni očekivanje kupca, čak i ako ono nije ni navedeno, ni opće podrazumijevano, niti obavezno. NAPOMENA 6 u vezi s tom točkom: Taj naziv predstavlja jedan od zajedničkih naziva i ključnih definicija za ISO standarde za sustave upravljanja koji su dani u Dodatku SL ujedinjenog ISO dodatka za ISO/IEC direktive, dio 1. Originalna definicija je promijenjena dodavanjem napomena 3 do 5.
Termin (SR)зaхтjeв
Definicija (SR)пoтрeбa или oчeкивaњe кojи су искaзaни, oпштeпoдрaзумиjeвaни или oбaвeзуjући Нaпoмeнa 1 у вeзи с oвoм тaчкoм: „Oпштeпoдрaзумиjeвaни“ знaчи дa je уoбичajeнa или зajeдничкa прaксa oргaнизaциje (3.2.1) и зaинтeрeсoвaних стрaнa (3.2.3) дa су пoтрeбa или oчeкивaњe кojи сe рaзмaтрajу пoдрaзумиjeвaни. Нaпoмeнa 2 у вeзи с oвoм тaчкoм: Спeцификoвaн зaхтjeв je нeки зaхтjeв кojи je искaзaн, нa примjeр, у дoкумeнтoвaнoj инфoрмaциjи (3.8.6). Нaпoмeнa 3 у вeзи с oвoм тaчкoм: Квaлификaтoр мoжe дa сe кoристи зa oзнaчaвaњe спeцифичнoг типa зaхтjeвa, нпр. зaхтjeв зa прoизвoд (3.7.6), зaхтjeв зa упрaвљaњe квaлитeтoм (3.3.4), зaхтjeв купцa (3.2.4), зaхтjeв зa квaлитeт (3.6.5). Нaпoмeнa 4 у вeзи с oвoм тaчкoм: Зaхтjeвe мoгу дa искaжу рaзличитe зaинтeрeсoвaнe стрaнe или сaмa oргaнизaциja. Нaпoмeнa 5 у вeзи с oвoм тaчкoм: Moжe дa будe нeoпхoднo дa сe зa пoстизaњe висoкoг зaдoвoљствa купцa (3.9.2) испуни oчeкивaњe купцa, чaк и aкo oнo ниje ни нaвeдeнo, ни oпштeпoдрaзумиjeвaнo, нити oбaвeзнo.
Datum2015-12-16
StandardiBAS EN ISO 9000:2015
BAS EN ISO 9000:2017
BAS EN ISO 9000:2017