15. mart – Svjetski dan prava potrošača

Organizacija Consumer International je objavila da je tema ovogodišnjeg Svjetskog dana prava potrošača „Borba protiv zagađenja plastikom”. Kampanja je usmjerena na podizanje svijesti i angažovanje potrošača širom svijeta da usvoje i promovišu održivije prakse. Nadovezujući se na prošlogodišnju temu „Održivi potrošač”, kampanja će se također fokusirati na centralnu ulogu koju zastupnici potrošača, vlade i preduzeća mogu igrati u suočavanju s globalnom krizom zagađenja plastikom.

Plastika je izuzetno koristan materijal u našem svakodnevnom životu, ali naša potrošnja i proizvodnja plastike, posebno plastike za jednokratnu upotrebu, postalе su neodrživе. To utiče na naše ekosisteme, uzrokujući negativne posljedice po okolinu, uključujući zagađenje lokalnog i međunarodnog okruženja, i ugrožava ljudsko zdravlje. Rješavanje problema zagađenja plastikom globalni je izazov koji zahtijeva koordinirana međunarodna rješenja.

Procjenjuje se:

·         da će do 2050. godine u okeanima biti više plastike nego ribe;
·         da se zagađenjem mora plastikom godišnje ubije 100.000 morskih sisara, kornjača i milion morskih ptica;
·         da svake godine u svjetske okeane uđe 8 miliona tona plastike;
·         da plastika za jednokratnu upotrebu čini 50% plastike proizvedene svake godine;
·         da je polovina ukupne proizvedene plastične mase proizvedena u posljednjih 15 godina;
·         da se 40% proizvedene plastike pakuje i baca nakon jedne upotrebe.

Potrošači su sve zabrinutiji zbog zagađenja plastikom i već preduzimaju mjere. Globalna studija iz 2019. godine otkrila je da postoji snažna reakcija potrošača na plastični otpad (82% ispitanika koristi pribor za čišćenje za višekratnu upotrebu umjesto plastičnih alternativa za jednokratnu upotrebu, 72% njih donosi torbe za višekratnu upotrebu prilikom kupovine i 62% koristi flaše za piće koje se mogu ponovo puniti) i uprkos povećanoj upotrebi plastike za jednokratnu upotrebu tokom pandemije, 55% potrošača širom svijeta sada je postalo još zabrinutije za okolinu kao rezultat COVID-19 i skoro 74% potrošača (u Evropi, SAD-u i Južnoj Americi) spremno je da potroši više na održivu ambalažu.