Definicija (EN) | result to be achieved Note 1 to entry: An objective can be strategic, tactical, or operational.
Note 2 to entry: Objectives can relate to different disciplines (such as financial, health and safety, and environmental goals) and can apply at different levels [such as strategic, organization-wide, project, product and process (3.12)].
Note 3 to entry: An objective can be expressed in other ways, e.g. as an intended outcome, a purpose, an operational criterion, a knowledge management (3.26) objective, or by the use of other words with similar meaning (e.g. aim, goal, or target).
Note 4 to entry: In the context of knowledge management systems, knowledge management objectives are set by the organization, consistent with the knowledge management policy, to achieve specific results. |
Definicija (SR) | rezultat koji treba da se ostvari Napomena 1 uz termin: Cilj može da bude strateški, taktički ili operativni.
Napomena 2 uz termin: Ciljevi se mogu odnositi na različite discipline (kao što su finansije, zdravlje i bezbjednost i životna sredina) i mogu se primjenjivati na različitim nivoima [kao što su strateški nivo, nivo cijele organizacije, projekta, proizvoda i procesa (3.12)].
Napomena 3 uz termin: Cilj se može izraziti i na druge načine, npr. kao namjeravani ishod, svrha, operativni kriterijum, kao cilj upravljanja znanjem (3.26), ili korišćenjem drugih riječi sličnog značenja (npr. sveukupni cilj, opšti cilj ili poseban cilj).
Napomena 4 uz termin: U kontekstu sistema upravljanja znanjem, ciljeve upravljanja znanjem postavlja organizacija, u skladu s politikom upravljanja znanjem, da bi ostvarivala specifične rezultate. |