Terminološki rječnik standardizacije

Oblast standardizacijeOsnovni standardi
Tehnički komitetBAS/TC 3- Upravljanje kvalitetom i osiguranje kvaliteta
Termin (EN)service
Definicija (EN)result of at least one activity necessarily performed at the interface between the supplier and the customer, which is generally intangible NOTE 1 Provision of a service can involve, for example, the following: - an activity performed on a customer-supplied tangible product (e.g. automobile to be repaired); - an activity performed on a customer-supplied intangible product (e.g. the income statement needed to prepare a tax return); - the delivery of an intangible product (e.g. the delivery of information in the context of knowledge transmission); - the creation of ambience for the customer (e.g. in hotels and restaurants). NOTE 2 Adapted from ISO 9000:2005, definition 3.4.2.
Termin (FR)
Definicija (FR)
Termin (DE)
Definicija (DE)
Termin (BS)
Definicija (BS)
Termin (HR)
Definicija (HR)
Termin (SR)usluga
Definicija (SR)rezultat bar jedne aktivnosti koja se obavlja na interfejsu između isporučioca i korisnika i u principu je nematerijalne prirode NAPOMENA 1 Pružanje usluge može obuhvatiti, na primjer: - aktivnost koja se obavlja na materijalnom proizvodu koji je isporučio korisnik (na primjer, automobil koji treba popraviti); - aktivnost koja se obavlja na nematerijalnom proizvodu koji je isporučio korisnik (na primjer, izjava o prihodu koja je potrebna za povrat poreza); - isporuku nematerijalnog proizvoda (na primjer, davanje informacija u kontekstu prenošenja znanja); - stvaranje okruženja za korisnika (na primjer, u hotelima, restoranima). NAPOMENA 2 Prilagođeno prema tački 3.4.2 ISO 9000:2005.
Datum2016-02-12
StandardiBAS EN ISO/IEC 17065:2014