Oblast standardizacije | Informacione tehnologije |
Tehnički komitet | BAS/TC 1- Informaciona tehnologija |
Termin (EN) | performance |
Definicija (EN) | measurable result
Note 1 to entry: Performance can relate either to quantitative or qualitative findings.
Note 2 to entry: Performance can relate to managing activities, processes (3.8), products, services, systems or organizations (3.1).
Note 3 to entry: In the context of this document, performance refers both to results achieved by using AI systems and results related to the AI management system (3.4). The correct interpretation of the term is clear from the context of its use. |
Termin (FR) | |
Definicija (FR) | |
Termin (DE) | |
Definicija (DE) | |
Termin (BS) | performanse |
Definicija (BS) | mjerljivi rezultat
Napomena 1 uz termin: Performansa može da se odnosi na kvantitativne ili kvalitativne nalaze.
Napomena 2 uz termin: Performansa može da se odnosi na upravljanje aktivnostima, procesima (3.8), proizvodima, uslugama, sistemima ili organizacijama (3.1).
Napomena 3 uz termin: U kontekstu ovog dokumenta, perfomansa se odnosi i na rezultate u vezi s AI sistemom upravljanja (3.4). Ispravna interpretacija termina je jasna iz konteksta njegove upotrebe. |
Termin (HR) | performanse |
Definicija (HR) | |
Termin (SR) | перформансе |
Definicija (SR) | |
Datum | 2025-07-28 |
Standardi | BAS ISO/IEC 42001:2025 |
---|